Blocket besvarar bedrägeri-kritiken

Bedrägerier är fortsatt ett stort problem på Blocket och Blockets kundsäkerhetscenter arbetar dedikerat för att göra handeln på Blocket säkrare, vilket sysselsätter närmare 5-30 personer. Det säkerhetsarbete som genomförs är bland annat:

  • Alla annonser granskas manuellt

  • Blockets kundsäkerhetscenter har ett nära samarbete med polis och andra myndigheter

  • Paketlösningar för betalning och transport av vara

  • Tips och råd inför särskilda köp

Man är på rätt väg då antalet Blocket-bedrägerier har minskat, men än finns det mycket kvar att göra. Dock så är andelen affärer som använder Blockets säkerhetslösningar relativt få, och få köpare och säljare har därför den tryggheten de behöver i sina affärer.

Här kan ni se en intervju med Blockets säkerhetsansvarig, Thomas Becker om just Blockets arbete med att motverka bedrägerier och göra Blocket till en tryggare marknadsplats för privatpersoner.

Blocket svarar om bedrägerierna